SPORT, CULTUUR EN MUZIEK ROND SNEEK EN MEER
De ‘Mar-athon rond Sneek en meer’ was tot en met 2018 een wandel- en hardloopevenement over 7,5, 10, 21 en 42 kilometer op de langste dag van het jaar en werd, na een try-out in 2013, voor de eerste maal georganiseerd op zaterdag 21 juni 2014. Inmiddels zijn er 3 edities georganiseerd in 2015, 2017 en 2018. De naam van het evenement refereert aan de locatie waar het plaatsvindt: rondom het Sneekermeer (Snitser Mar). Daarnaast wijst de toevoeging ‘en meer’ ook naar de muzikale ondersteuning langs de route en bij de finish op het Mar-tiniplein in Sneek met het midzomernacht Finishers festival.
De opdracht
Voor de afgelopen editie van Mar-athon 2019 werd VORM ELEVEN CC voor het derde opeenvolgende jaar gevraagd vanuit het bestuur van de organiserende Stichting Sport Als Stimulans om de marketing en communicatie te leiden en te positioneren voor het totale evenement met daarnaast assistentie in de organisatie.
Idee en uitvoering
In samenwerking met net zoals in 2018 nu ook in 2019 Okkinga Communicatie uit Bolsward werd het visuele ontwerp en pay-off ontwikkeld met de bijbehorende off- en online produkten. Daarnaast werkte Snakeware uit Sneek weer mee aan de verdere ontwerp & ontwikkeling van de online SEO website en SEO online marketing via de Social media kanalen. De resultaten waren treffend en krachtig met een totaal aantal deelnemers van 6000 wandelaars, hardlopers en in 2019 voor het eerst ook ATB fietsers die een prachtige sportieve en culturele beleving mochten meemaken op zaterdag 22 juni en zondag 23 juni 2019 in Sneek met als afsluiting het muzikale Midzo•Marfestival op het Martiniplein.
Produkten & diensten
Event positionering off- en online, advertenties, posters, visuals e-tickets,responsive website, SEO optimalisatie website, social media en marketing & communicatie.